pondělí 24. prosince 2007

Jak jsem potkala ryby

Rybář na korbě nákladního auta zalovil v kádi s kapry, a dva šupináče mi z podběráku spustil do nastavených igelitek; kapříci s sebou párkrát mrskli a pak zůstali v klidu.
Po mé poněkud nesmělé otázce, jestli mi šupináče i zabije a vykuchá, mě poslal do klenuté místnosti se stoly složenými z palet, ze kterých se všude kolem sypaly krvavé šupiny. Mezi stoly stály v blátivých kalužích kádě s vnitřnostmi a kolem nich se motal pes .
Rybáři, kteří se zrovna nezaobírali kaprem, věnovali pozornost zahříváčku a talířku s pečeným bažantem a trumfovali se v myslivecké latině.
Kapr tloukl ocasem do prkna a rozstřikoval po okolí krev. Rybář se pustil do práce. Dřevěnou paličkou zprovodil kapry ze světa a vhodil jednoho po druhém do připraveného lavoru aby odtekla krev.Po chvíli rybu vytáhl, prst zaklesnutý za žábra, pohladil ji po boku, aby tak setřel poslední pramínek krve. Navyklým pohybem zajel nožem pod kůži a kapra zbavil všech šupin, rozřízl břicho, vytáhl vnitřnosti a rozdělil je. Nakonec usekl hlavu a kapr vklouzl zpátky do tašky.
Když jsem odjížděla, páchly mi ruce rybinou a zaschlou krví.

7 komentářů:

kristinka řekl(a)...

vesele vanoce :)
p.s.. nevim, nevim, jak moc se to bude libit dudkovi :)

Ptáče řekl(a)...

Myslím, že vůbec:))

pseudointelektualka řekl(a)...

nepíšeš si ty náhodou román do šuplíku?

Anonymní řekl(a)...

Jestli ho nepise, mela by zacit ...
je to vyborne :)

a supinky do penezenky nejake zbyly?
-PJ-

Anonymní řekl(a)...

Řekněmež, že formální stránka, ač to má tuze těžké, vyváží tu obsahovou. ;) Brr.

(A jak se ti to pak jí? :) A proč vůbec tak černou práci odvádíš ty?)

Ptáče řekl(a)...

Olga: Z toho by bylo leda pásmo:))
-PJ-: :*) Děkuji. Bez šupinek by to nešlo:)
Dudek: Byla jsem jediný "volný" člověk, tak jsem musela jet já. Překvapivě jsem žádné výčitky při večeři neměla. Být na talíři ale vcelku, ne naporcovaný, asi bych to bylo horší.

Unknown řekl(a)...

pekne, jak obvykle.
btw byl jsem prekvapen Tvym komentarem na mem blogu, nevedel jsem, ze ho navstevujes. hezky rok08.