neděle 1. dubna 2007

Ptáče skáče přes kaluže

Počasí opravdu procházkám přeje. Chopila jsem se příležitosti (výjimečně jsem ji nepopadla za pačesy) a jednu si řádně vychutnala. Alespoň jsem to měla v úmyslu.
Měla jsem dobrou náladu a tak mi projednou nevadilo proplétání se mezi turisty, očekávajícími, s hlavami zvrácenými a očima přilepenýma k modrým dvířkám, tradiční pochod pro 12 loutek a smrtku.
Praha byla ponořena do lehkého oparu, teplota byla celkem příjemná (stabilních 36.5;), I když tu a tam, v kombinaci s lehkým větříkem, sváděla k ostřejšímu kroku.
Den byl, slovy jakéhokoli klasika, jako malovaný.
Na Havelském tržišti se ukázalo, že mu do dokonalosti přece jen něco schází. Ono SE neukázalo – má mlsná pusa ukázala, že se bez, slunečním paprskům vystaveného, ovoce prostě neobejde.
Po dlouhém a zodpovědném vybírání (vždy vybírám dlouho – děsí mě představa, že doma narazím na pomačkaný, nedejbože nahnilý kus ovoce a ukáže se , že nejsem schopná zvládnout tak jednoduchou věc, jako je nákup) jsem z bedýnky vylovila hrozen vína a pyramidě jablíček uzmula vrcholek.
Ale ouha! Cena vína byla ještě přijatelná, ale u jablíčka jsem se ulakotila (což mělo, jak se ještě ukáže, fatální následek). Toho dne jsem nebyla tak rozmařilá, aby mi 20 korun za kus (zvlášť v porovnání s osmi korunami za prakticky totožný kus na konci Pařížské ulice) připadalo jako kauf.
Prozatím jsem se tedy spokojila s vínem a vydala jsem se prozkoumat další stánky (“Mám velmi jednoduchý vkus, spokojím se vždy s tím nejlepším” , ale v danou chvíli o tom, co je nejlepší rozhodovala cena).
V honbě za ideálním jablíčkem jsem se proplétala mezi podobně postiženými jedinci a také mezi loužemi. A jak jsem se tak proplétala, podklouzla mi noha a aniž jsem věděla jak, navrátila jsem se do dětských let – parádně jsem si odřela koleno.
O odřeninu by ani nebylo, ale zároveň s kůží jsem si sedřela silonky, a na koleně se objevila velmi epesní díra od které se rozebíhaly tisíce paprsků do všech stran. S hlavou hrdě vztyčenou, okázale ignorujíc jak díru, tak zvědavé pohledy, jsem dokráčela do školy, kde mi nezbylo než si silonky sundat a čelit tak dalším zvědavým pohledům a nevyřčeným otázkám, zda už mám léto nebo co to má znamenat. Vyhlídka na pěkné, šťavnaté jablíčko, notabene za osm korun, mně nedovolila nechat se vyvést z míry. Když jsem ale dorazila na to kouzelné místo, do bufetu, ukázalo se, že mi hvězdy nejsou nakloněny. Měli jen banány.

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Nadherna nedele...
Zvlaste se mi libi tvuj pristup k vyberu - ".. mam jednoduchy vkus, beru jen to nejlepsi..." - takto se to mnohdy opravdu zjednodusi. jen tak dal. ;)

Teda toho odreneho kolene je mi lito, nejak osklive sedrene?? :(

Ptáče řekl(a)...

Stalo se uprostřed týdne...
Nic to není, jen takové malé "bebí", ale ten efekt:)))
Tenhle přístup k výběru jsem převzala od Oscara Wilda:) /dudku, jak je to se skloňováním cizích jmen - je tohle správně?/

kristinka řekl(a)...

:) ja myslim, ze kristinka by nezustala u jablcika a zasla by do odkolku v rytirsky na domaci kremroli... a nebo mozna dve... mnam :)

dudek řekl(a)...

"výjimečně jsem ji nepopadla za pačesy" - to se jí asi ulevilo. :P
"a tak mi projednou nevadilo proplétání se mezi turisty" - to je jedna z výhod nočních procházek, nikde ani noha. Teda na Staromáku noha asi je ... ale míň odlehlý místo aby pohledal, že jo.
"teplota byla celkem příjemná (stabilních 36.5;)" - lol :)))
"vždy vybírám dlouho – děsí mě představa, že doma narazím ..." - přesně ... já mam s ovocem(a) úplně stejný obavy. :)
"mezi podobně postiženými jedinci" - hehe :)
"S hlavou hrdě vztyčenou, okázale ignorujíc jak díru, tak zvědavé pohledy" - to je výborný. :)

kristinka: Tam prodávaj domácí?

dudek řekl(a)...

S těma jménama to je, ptáče :), složitý. To koncový "e" se tam nechává podle toho, jestli ovlivňuje výslovnost, nebo ne. Třeba "de Sade" bez "de Sada" (bez "e"), protože tam se nevyslovuje. I když zrovna se skloňovánim těchhle přídomků já moc nesouhlasim ... :) To bylo jen pro ilustraci.

Protože "Wild" se podle mě přečte stejně jako "Wilde", napsal bych to stejně jako ty, bez "e".