pondělí 13. července 2009

Budoucí nostalgická vzpomínka

Jedna z knih právě vytažených z kufru mi vyklouzla z náruče a po pokoji se roztřepotaly prospekty. Doprovodný text ke kolážím Maxe Ernsta v Musée d´Orsay následovaný pestrobarevnými letáky z musée Grévin, vstupenkami do musée Marmottan Monet a lesklými upoutávkami lákajícími na vodotrysky ve Versailles.
V dalších knížkách i jen tak volně vložené do kufru mezi sukně na mě čekaly další letáky, další doprovodné texty, programy ,které mi uvaděčka vtiskla těsně před začátkem představení do ruky, a vstupenky do dalších muzeí.
Z kapes v batůžku, kabelkách a toaletním kufříku se zase vedle kaštanů vykutálely reklamní odznáčky, vypadlo rezervní pouzdro na tramvajenku a sežmoulané lístky na Velib, pařížská kola.
Peněženka mi doteď přetéká kartičkami do knihoven, permanentkami do Louvru a do Orsey a vizitkami do restaurací, kam jsem jednou málem zašla a které se mi tolik líbily z ulice. A dalšími vstupenkami a účtenkami, které je škoda vyhazovat.
Protože jednou přece hrábnu až dozadu do šuplíku, kam se tyhle budoucí nostalgické vzpomínky a zítřejší poklady přesunou, vytáhnu ta zašlá kouzla a strávím tak deštivé odpoledne s pařížským prachem na konečcích prstů.

Žádné komentáře: